Noutati

30 mai 2013 Experienta elevelor Ana Maria Onisor si Adelina Guraliuc in cadrul proiectului European Leonardo da Vinci

Ana Maria Onisor si Adelina Guraliuc, eleve in clasa a XI-a de la Scoala Normala Iasi cuprinse in Proiectul Asociatiei Pro Ruralis, ne impartasesc interesanta lor experienta pedagogica din Franta in orasul Niort situat in sudul departamentul 79, Deux Sevres, in cadrul proiectului European Leonardo da Vinci.

Activitatile desfasurate in Franta alaturi de doamnele profesoare insotitoare Cosovanu Irina, profesor de limba franceza si doamna Bors Maria, profesor de metodica a practicii pedagogice,  s-au desfaurat in gradinitele Emile Zola (gradinita de tip ZEP-Zona a Educatiei Prioritare) si Les Brizeaux din orasul Niort. In acest oras micut si modest, cu cladiri reci de piatra si oameni de buna cuviinta ne-am desfasurat activitatea timp de trei saptamani, intre 06.05.2013 si 26.05.2013.

Cu sinceritate declaram faptul ca acest proiect a facut o asa-zisa lumina in viata noastra, am descoperit oameni noi, o cultura noua, un mod de viata mai interesant in comparatie cu cel din Romania si bineinteles am capatat experienta in ceea ce priveste munca pedagogica cu cei mici, cu toate ca limba si cultura lor difera mult de a noastra. Abia prin intermediul acestui proiect am reusit sa ne deschidem noi orizonturi spre o lume plina de impliniri si am capatat o alta viziune asupra unei tari europene. Directoarea a I.U.F.M Niort, Anne -Marie Soulisse, o femeie cu un caracter puternic si o vointa imensa spre reusita, s-a ocupat de procurarea abonamentelor de transport in comun, a biletelor de tren, a locului de cazare L’escale de pe strada Rouliere si a meselor zilnice. Programul a fost destul de incarcat, atat la gradinite cat si in timpul liber, dar daca iti place ceea ce faci uiti de oboseala, de stres sau de cei dragi.

Am reusit sa observam zi de zi si pas cu pas activitatile desfasurate in gradinitele stagiare, unde am descoperit faptul ca prescolarul nu este doar o tinta fixa pentru acumularea de informatii fara rost si neaplicate in practica, el este piesa de centru care trebuie pregatita pentru viitor si spunem asta pentru ca am asistat la activitati cum ar fi inotul, picki-nic-ul, vizitarea unei ferme, preparea unei retete culinare traditionale-untul si gradinaritul.

Toate aceste activitati isi au rolul de a integra copilul in viata familiala si sociala si de a-l pregati pentru traiul cotidian, fie el modest sau nu. Datorita celor 3 module de pregatire de dinaintea stagiului, desfasurate in liceu, ne-a fost usor sa ne integram si sa ne acomodam din punct de vedere lingvistic si cultural.

Aceste module s-au bazat pe pregatire lingvistica (40 ore), pregatirea culturala (5 ore) si pregatirea pedagogica (5 ore), un total de 50 de ore de pregatire intensa cu teme pentru acasa si atentie maxima. Pe langa activitatile pur profesionale am facut si o serie de vizite in cadrul acestui proiect. De exemplu intr-un week-end am fost la oraselul La Rochelle, langa Oceanul Atlantic si prin intermediul unei croaziere bine organizate am reusit sa pasim pe Insula D’Aix, o insulita mica avand drept obiective turistice 3 muzee pe care noi le-am vizitat: Muzeul de Sidef, Muzeul lui Napoleon Bonaparte si Muzeul African.

Dupa amiaza mergeam la spectacole, filme, vizitam centrul orasului si la fiecare pas descopeream tot mai mult dorinta de a prelungi sederea in acel loc minunat, pentru a ne informa. O asemenea experienta o dorim si altor elevi ai liceului nostru.