Plan managerial

MISIUNEA:

Asigurarea de şanse egale în educaţie a elevilor proveniţi din mediul rural, cu venituri mici dar cu rezultate foarte bune la învăţătură şi dornici să-şi continuie studiile.

OBIECTIVUL GENERAL:

Accesul la educaţie şi creşterea calităţii vieţii prin implicarea comunităţii.

OBSERVAŢIE:

Procesele de diagnoză şi de planificare iau în considerare opiniile grupului ţintă care au fost relevate din discuţiile cu elevii şi prin metoda chestionarului anonim:

  • organizarea unor activităţi culturale : cluburi de lectură, întâlniri cu oameni de cultură, vizite la muzee,
  • vizionarea unor spectacole de teatru şi opera.
  • întâlniri între grupurile de elevi din proiect pentru a se cunoaşte şi a comunica
  • activităţi de voluntariat: bătrâni, copii cu dizabilităţi
  • bani de buzunar şi decontarea transportului către casă şi înapoi
  • organizarea cursurilor de prim ajutor cu Crucea Roşie
  • mâncare sâmbăta şi duminica (primesc numai 5 zile, de luni până vineri)
  • vizite la universităţi şi firme comerciale şi de producţie, în scopul cunoaşterii ofertei de forţă de muncă şi a celei de studii superioare
  • consiliere psihologică
  • organizarea de excursii cu tematică
  • organizarea unui bal

DIAGNOZA PRIN METODA – ANALIZA SWOT

PUNCTE TARI

  • Model de bună practică privind colaborarea între autorităţile publice locale şi Asociaţie
  • Elevii Asociaţiei, în trecut şi în prezent s-au menţinut la un nivel înalt de pregătire şcolară şi profesională
  • Un număr semnificativ de sponsori au fost consecvenţi, contribuind cu burse la susţinerea proiectului
  • Proiectul este un model naţional de bună practică
  • Spre deosebire de condiţiile oferite de familiile lor, calitatea vieţii acestor elevi a crescut simţitor prin includerea în acest proiect
  • Beneficiarii acestui proiect s-au arătat recunoscători, sârguincioşi la învăţătură, cu un comportament civilizat şi mulţi dintre ei cu rezultate excepţionale la învăţătură
  • Analizând provenienţa elevilor bursieri am constatat că aceştia provin din majoritatea comunelor din jud. Iaşi
PUNCTE SLABE

  • Asociaţia nu a primit şi nu primeşte fonduri guvernamentale
  • 1000 de euro/ an şcolar, de elev, reprezintă valoarea parţială a cheltuielilor de masă şi cazare
  • Nu întotdeauna s-a decontat transportul de către Asociaţie
  • Sâmbăta şi duminica, căminele unde locuiesc nu le asigură măcar o masă pe zi
  • Lipsa banilor de buzunar care să le asigure nevoile personale dar şi cărţi, reviste educaţionale
  • Fondurile fiind limitate (acoperă doar masa şi cazarea) nu se pot organiza excursii, vizite la diferite obiective din ţară şi vizionarea unui număr mai mare de spectacole
  • Nevoia acestor elevi de a relaţiona şi de a se cunoaşte unii cu alţii
OPORTUNITĂŢI

  • Existenţa Universităţilor de stat şi private care pot oferi o diversitate de activităţi folositoare elevilor
  • Iaşul este un oraş cu o ofertă culturală variată
  • În judeţul Iaşi funcţionează un număr mare de ONG-uri dispuse să ofere activităţi de voluntariat copiilor noştri
  • Liceul de artă “ Octav Băncilă” şi Universitatea de arte “George Enescu” sunt două instituţii care, prin parteneriat, pot pune în valoare talentele copiilor
  • SAPED oferă pregătire gratuită la anatomie şi chimie, elevilor care optează pentru medicină
AMENINŢĂRI

  • Criza economică, diminuarea bugetului Asociaţiei
  • Influenţa negativă a familiilor asupra copiilor bursieri (trecerea de la o tutelă la alta, atragerea copiilor înapoi în familie în scopul folosirii ca forţă de muncă, implicit renunţarea la studii, plecări în străinătate, decese)
  • Scăderea numărului de sponsori şi concomitent a numărului de bursieri

ŢINTE PROPUSE

  • În acest an școlar sunt în proiect 98 de elevi.
  • Creşterea şanselor de inserţie socială şi profesională a absolvenţilor prin organizarea în timpul perioadei de finanţare a unor activităţi specific de pregătire pentru viitoarea profesie
  • Creşterea capacităţii Asociaţiei în vederea orientării şcolare şi profesionale, indiferent de vârstă, sex, origine etnică sau statut social
  • Extinderea colaborării cu agenţii economici locali şi naţionali
  • Dezvoltarea ofertei de activităţi extraşcolare, culturale, sportive, de cunoaştere a patrimoniului cultural şi istoric al oraşului Iaşi şi împrejurimilor sale şi a ofertei de petrecere a timpului liber prinparteneriate cu ofertanţi specifici
  • Îmbunătăţirea bazei materiale a fiecărei locaţii(internat unde locuiesc elevii susţinuţi de Asociaţie)
  • Promovarea Asociaţiei Pro Ruralis în mediul rural( unităţi şcolare,primării, eventual biserici- case de cult) pentru a veni în întâmpinarea eventualilor beneficiari
  • Monitorizarea rezultatelor la învăţătură prin intermediul liderilor de grup, întâlniri periodice, crearea unui folder în care să-şi anunţe notele ,mediile, participări la concursuri, premii
  • Realizarea Balului Pro Ruralis prin contribuţia agenţilor economici ce comercializează obiecte de îmbrăcăminte şi încălţăminte, identificarea unei locaţii adecvate
  • Înfiinţarea Grupului proruraliştilor – absolvenţi de liceu sau cu studii superioare cu scopul de a se implica în activităţi de tip advocacy, reprezentând pledoarie împotriva discriminării şi promovarea toleranţei
  • Realizarea legitimaţiilor Pro Ruralis
  • Activităţi de voluntariat împreună cu alte ONG-uri care au ca obiectiv acest tip de activităţi (Crucea Roşie, Salvaţi copiii, ADV)
  • Dezvoltarea capacităţii elevilor de a utiliza noile tehnologii de informare şi comunicare
  • Dezvoltarea cu precădere, la elevi, a competenţelor de comunicare socială, întâlniri între grupurile de elevi cazaţi la cămine diferite
  • Atragerea mai multor elevi de gimnaziu în instituţiile de învăţământ ieşene
  • Realizarea unor fluturaşi de informare asupra proiectului şi distribuirea lui în mediul rural
  • Realizarea mapei de prezentare pentru atragerea sponsorilor
  • Realizarea unui jurnal al tuturor evenimentelor, cu fotografii
  • Realizarea unui ziar intitulat Pro Ruralis realizat de elevii finanţaţi de asociaţie şi distribuit în toate şcolile din mediul rural cu un tiraj de aprox. 10.000 exemplare