Noutati

10 Ianuarie 2014 Simularea Bacalaureatului si elevii de la Pro Ruralis Iasi

Simularea nu este o noutate. Ea reprezinta una dintre metodele de invatamant cu care cadrele didactice lucreaza cu elevii in mod curent. Prin metoda simularii se obţin simultan informaţii cu privire la cunostintele elevilor asupra lumii fizice si psihosociale in vederea dezvoltarii gandirii critice şi creative si a formarii unor abilitati practice si sociale.

Chiar daca simularea nu reprezinta Examenul de Bacalaureat in sine, elevii trebuie sa faca eforturi intelectuale spre a raspunde cerintelor, trebuie sa studieze programa analitica cel putin la disciplinele de baza conform tipului de liceu. Cu alte cuvinte, la aceste examene, isi incearca fiecare fortele, stabilindu-se astfel o ierarhie. Si in lumea animala simularea luptei prin joaca inseamna o pregatire in vederea viitoarelor confruntari adevarate pentru suprematie intre indivizii din aceeasi specie. Prin legiferare simularea a dat bac-ului valoarea unui viitor scop practic cu implicatii profunde in viata sociala: angajarea intr-un loc de munca obisnuit, urmarea unui scoli postliceale sau a unei facultati cu deschidere spre un masterat, sau doctorat pentru viitoarea profesie.

Metoda simularii in invatamant are avantajul ca prezinta importanta apropierii de realitate, trezind elevul, dar fara consecinte negative in caz de esec. Spre exemplu simularea conducerii unei nave cosmice sau a unui avion are o importanta vitala atat pentru viitorul cosmonaut, pilot sau pasageri cat si pentru echipamentele de valoare inestimabila. In aceasta zona esecul are rezultate dezastruoase.
Nu toti elevii de clasa a XII-a dau importanta cuvenita examenelor care simuleaza bacalaureatul, dovada ca unii dintre ei mai si absenteaza la anumite probe. Rezultatele din anii precedenti de la Bacalaureatul National au scos la iveala lacunele din pregatirea elevilor si deci necesitatea acestor simulari. In anul precent Asociatia Pro Ruralis a avut 17 absolventi de liceu, care au obtinut note mari atat la simulari cat si la bacalaureat, devenind astfel studenti la buget la diferite facultati din tara si strainatate. In acest an scolar toti cei 30 de elevi de clasa a XII-a din proiectul nostru s-au prezentat la majoritatea obiectelor de simulare, media generala fiind de 8,02. Iata care a fost distributia elevilor pe licee: G Ibraileanu 1 elev, V.Alecsandri 8 elevi, C.Negruzzi 8 elevi, M.Eminescu 5 elevi, Sc.Normala 4 elevi, Gr.Sc.Administrativ 1 elev, IC.Stefanescu 1 elev si Al.I.Cuza 2 elevi.
Dintre acesti elevi 56,79 % au obtinut medii intre 8 si 10, 30 %, intre 7 si 8, iar 13,2 % (adica 4 elevi) intre 5 si 7, dovedind seriozitatea cu care privesc pregatirea pentru acest examen cadrele didactice si elevii acestor scoli. In urma rezultatelor mentionate conducerea asociatiei va purta o discutie cu toti elevii, in special cu cei 4 elevi, care desi au medii generale peste 9 la clasa, la simulare au obtinut medii cuprinse intre 5 si 7. Evident ca rezultatele nu sunt catastrofale, dar reprezinta un indicator faptul ca aceasta problema nu a fost tratata de toti elevii cu atentia necesara. Dovada ca au existat cativa elevi care s-au prezentat doar la cate doua examene din cele trei obligatorii.

Rezultatele prezente sunt peste media bacalaureatului din anii precedenti. Speram ca elevii de la Pro Ruralis Iasi sa contribuie si in acest an la ridicarea procentului de promovabilitate la bacalaureat, incat judetul Iasi sa depaseasca rezultatele din anul scolar precedent.